Hur inaktiverar jag automatisk förnyelse av mitt abonnemang?

Abonnemangsmodellen vi använder oss av är uppbyggd på ett visst sätt för att förenkla hanteringen av tjänsterna genom automatisk förnyelse och det finns ingen explicit funktion för att inaktivera den.

Men följande arbetsflöde föranleder emellertid ett likvärdigt beteende av systemet som om den automatiska förnyelsen är inaktiverat.

  1. Beställ abonnemang med betalkort som betalningsmetod.
  2. Efter genomförd beställning gå till Kundcenter och avregistrera betalkortsreferenserna från systemet.
  3. Gå till Kundcenter och inaktivera funktionsgaranti funktionen.
  4. Under en period med start 25 dagar före förfallodatum kommer systemet att skicka inaktiverings varningar per e-post.
  5. Systemet kommer inta att kunna förnya abonnemanget automatiskt och det är upp till användaren att besluta om förnyelseaviseringen ska betalas eller inte.
  6. Om förnyelseaviseringen betalas behöver betalkortsreferenserna åter att avregistreras via Kundcenter.

Observera att systemet automatiskt skapar en avisering med flera artiklar om dessa har samma förfallodatum. Om ni endast vill förnya vissa av de på aviseringen angivna artiklarna, behöver ni kontakta support som genererar en förnyelseavisering med de önskade artiklarna.

Ovanstående arbetsflöde är inte möjligt om betalningsmetoden för abonnemanget är Faktura. vilket innebär att den automatiska förnyelsen inte kan inaktiveras. I så fall behöver betalningsmetoden för abonnemanget ändras till betalkort.

Notera att det inte är möjligt att kombinera abonnemang med automatisk förnyelse och explicit förnyelse på ett kundkonto. När ni väl har avregistrerat betalkortet från systemet och inaktiverat funktionsgarantin, kommer systemet inte heller att kunna förnya andra abonnemang automatiskt. I det fallet behöver alla abonnemang på kundkontot förnyas aktivt av användaren.

100% tycker att artikeln var hjälpsam.

Logga in för att ge oss feedback


Bearbetar...